Woensdafrika - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu Woensdafrika - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu

Woensdafrika

Blijf op de hoogte en volg Lisette

03 Juli 2014 | Kenia, Nairobi

2 juli 17.02:
Woensdafrika! Vandaag was 'zalig', zoals Margot zou zeggen.
Afgelopen nacht zijn we niet gewekt door geiten. In plaats daarvan namen twee honden deze taak over die zichzelf bezig hielden met het houden van een woefcontest.
Tien minuten later waren we aangekleed en klaar voor ontbijt. Vanaf nu kan er niets meer toppen aan een boterham met nutella en banaan.

De werkochtend begon opnieuw bij het schooltje. We hebben vele stenen verzameld, en Andrea & Ruth (het Spaanse duo) kwamen met de mededeling dat zij elk €100 inleggen voor de bouw van de muur om de school. Margot en ik vullen de rest aan. Dit betekend dat we vrijdag naar Nayuki gaan om de spullen te halen, en we de weken daarna elke dag gaan bouwen!! Heel tof, omdat we dan ook
iets doen wat we visueel vooruit zien gaan.
Lang bezig geweest met steenrapen zijn we niet. Andrea & Ruth gingen aan de slag met de jongste kinderen, terwijl Margot en ik werden meegenkmen naar de High school. De middelbare school was bedoelt voor mensen die eerder waren gestopt met school ivm tekort aan geld of een te grote loopafstand, en die nu hun schoolleven weer willen herpakken. De school draait grotendeels op vrijwilligers, en voor onze komst hadden ze tijden geen lessen gehad.
Na ong 40min. lopen kwamen we aan op de school en werden we voorgesteld aan een docent. Uit het gesprek bleek dat het de bedoeling was dat we diezelfde middag al lesen zouden geven. Margot in aarderijkskunde en ik in biologie. Lessen van een uur lang. EEN UUR. Snel zijn we toen opzoek gegaan
naar lesboeken, omdat we volledig vrij werden gelatwn in wat ze wilden leren. Voor Margot was er helaas alleen een boekje over klimaat in Afrika, waar ze vrij weinig mee kon aangezien wij die stof nooit hebben geleerd. Voor mij was er een redelijk informatief boek om dingen uit te halen. Helaas stamde dit boek uit 1989. Een uur later stonden we voor een klas ons in het Engels uit te sloven voor een klas met 25 Masai'ers.
Het leuke is dat het de bedoeling is dat we nog 15 lessen geven. Vijftien uren met biologie uitleg. Uit het hoofd. Zonder boek. Het wordt lastig. Morgen ga ik de werking van het oog uitleggen, omdat nog redelijk vers in mijn gedachten zit, maar de dagen daarna? Sla me.

Nadat we de lessen hadden afgeslotsn hebben we buiten even van de zon en de voorbij wandelende dromedarissen
genoten. Ook hebben we een voetbalfanaat ontmoet die voor Nederland was tijdens het WK, en hij kon me vertellen dat we nog steeds in de race waren!! Vervolgens zijn we door Margaret, de moeder deze maand, mee teruggenomen naar het huis. Hier hebben we onze eerste poging tot wassen gedaan. Ons oerbewonergehalte neemt met de dag toe :).

Na het douchen zijn we buiten in de zon gaan zitten schrijven en hebben we warme chocolademelk gemaakt met cacaopoeder. De avond zette zich binnen voort. Hier heb ik ongeveer twee uren besteed aan het helpen met leren van rekenen van zes kinderen, wat me verbazingswekkend goed afging, aangezien ik niet zo van de kleine kinderen ben. Dit rekenen daarentegen was daarentegen een geweldige bezigheid!
Als ik nu morgen geen goede karma heb...



Talk to you soon!

  • 04 Juli 2014 - 13:05

    Jenske:

    Hoi 'Slet!
    Wat enorm vet. Zo te horen hoef je je niet te vervelen, gaat je conditie er op vooruit door al dat lopen en je kennis ook nog. xD
    Je schrijft echt heel levendig, ik zie die geiten al onder jullie miniraampje staan blaten.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Liefs Jens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Kenia 2014 Thailand 2013

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 9460

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 15 December 2017

Internship India

23 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Ecuador

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

Keniattractief

28 Maart 2014 - 03 April 2014

Italië 2014

07 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Thailand 2013

Landen bezocht: