Insecten! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu Insecten! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu

Insecten!

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Juli 2014 | Kenia, Nairobi

Vrijdag 4 juli 02.47: Zojuist gewekt door een zoemend mugje of vliegje. Toen ik met mijn zaklamp wilde controleren of de herriemaker zich binnen of buiten mijn klamboe bevind, kwam ik voor een nog veel leukere verassing te staan! In plaats van een rondzwevend beestje liepen er een stuk of 12 torachtige kevers over mijn beschermnet. Toen ik de rest van mijn klamboe checkte bleken het er nog veeel meer te zijn. Nest?
Normaliter had ik wenend mijn lichaam verstopt in mijn slaapzal em gewacht tot de nacht voorbij was, maar ditmaal niet! Ondertussen denk ik: 'ach, ze zitten aan de buitenkant. En anders kriebelen ze maar een beetje'. Ik boek vooruitgang.

Vrijdag 4 juli 17.07: Ik heb de insectennacht overleefd!
Om 05.00u werden we gewekt door de Spaanse damens en vijftien minuten later liepen we door de bergen terwijl de zon haar intreden maakte. In Dol Dol stond een auto op ons de te wachten die ons naar Nanyuki zou brengen. Met vier volwassen één kind op de achterbank, twee mensen op de bijrijdersstoel en drie in de achterbak (=11!) vertrokken we richting de stad. De rit zelf was opnieuw heerlijk, met dank aan het fantastische uitzicht, tot het moment dat een politieman onze chaffeur gebaarde de auto langs de kant te zetten. Iedereen moest uitstappen en wij als vier blanken kregen een preek van de man dat we nooit meer een auto mochten kopen en en vervolgens met zoveel mensen in mochten rijden. Als hij ons nog een keer zou betrappen
zou hij ons arresteren. Ik vond zijn praatje eigenlijk wel prima, maar het was een beetje raar dat wij werden aangesproken. (Het leek ons aardig helder dat de auto niet van ons was).
De opheffing eindigde met een situatie waarin iedereen langs de kant van de weg werd gezet en de auto werd weggereden. Gelukkig kwam er binnen vijf minuten al een schoolbus langs waar wij inpasten, en niet veel later zaten we te ontbijten in het centrum van Nanyuki.
Andrea en Ruth wilden de nacht in Nanyuki doorbrengen om zichzelf op te frissen, Margot en ik zijn na het kopen van het materiaal voor de school terug naar Dol Dol gegaan voor het hardcore jungle leven.
(Op de terugweg zijn we nog giraffen tegen gekomen! We hebben geen safari meer nodig, we komen nooit meer dichter oog in oog met deze wandelende bambi's op ijs).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Kenia 2014 Thailand 2013

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 9487

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 15 December 2017

Internship India

23 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Ecuador

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

Keniattractief

28 Maart 2014 - 03 April 2014

Italië 2014

07 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Thailand 2013

Landen bezocht: