Week 4- start - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu Week 4- start - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu

Week 4- start

Blijf op de hoogte en volg Lisette

31 Juli 2014 | Kenia, Nanyuki

20 juli 10.10
Gisterenavond was een kwestie van bed opmaken en spullen bij elkaar zoeken. Het is namelijk zo dat als wij een weekend weg zijn geweest, iemand uit het gezin een insectenmoordsessie in onze kamer uitvoert, waarvoor onze bedden leeg moeten zijn. Ik beheers de kunst dit elk weekend weer te vergeten, met als gevolg dat ik elke zaterdagavond mezelf 40min. kan vermaken met een spullenzoektocht.
Tijdens het avondeten werden we vergezeld door onze gastpapa en -broertje. Ik vertelde hen mijn verhaal over Paul van diezelfde ochtend, waarop we een Masai-huwelijken spreekbeurt als reactie kregen: de man mag een vrouw kiezen, en hij geeft de vader van zijn aankomende bruid 8 koeien. Dan, op de dag voor de bruiloft, wordt de vrouw kaalgescheerd en besneden. Ze wordt dan naar een bed
gestuurd dat ze moet delen met haar aankomend man en zijn getuige, terwijl onder haar bed de mengelmoes van haar geschoren haar en bloed wordt geplaatst. Heerlijke huwelijksnacht toch?

20 juli 18.40
Vandaag zijn we naar twee kerken geweest. De eerste kerk was de kerk van Joseph, die we normaal ook bezoeken. Ik mocht zelfs even speechen met een persoonlijke vertaler!

De tweede kerk was erg, bijzonder. Er was een geldinzamelingsactie (voor een nieuwe auto voor de pastoor). De vijf uur durende dienst was volledig in Masai en Swahili, waardoor ik alleen getallen en lichaamsdelen kon verstaan. Na een uur werd elk woord een getal of een lichaamsdeel.
De terugweg naar ons holletje was een waar feest, we hadden een tropische regenval! Binnen de korste keren ontstonden er rivieren op de bergen en waren wij compleet doorweekt. Omdat ik in het eerste kwartier al vier vrije vallen had gemaakt heb ik op blote voetjes mijn tocht voortgezet! Dus; met slippertjes in de hand door d
modder stappen terwijl Franco Afrikaanse muziek op had staan en de jongste kinderen in het rond rende en van de regen genoten; likelike!

21 juli 19.16
Vandaag hebben we in de ochtend verder gebouwd aan de school. We hebben één bankje gemaakt (meer hiut was er helaas niet) en een partij stenen de school binnen gesleept, zodat we deze week de vloer in de school horizontaal kunnen krijgen.
In de middag mochten we weer les geven in High School, Emilie ook! Dit maal kreeg ik een onderwerp waar het over moest gaan; wetenschappelijke benamingen in de biologie. Een simpel, goed te snappen onderwerp gelukken!
Terug in ons hol bleek dat moeder Margaret ons van kamer had verhuisd, in de hoop dat we minder insectenbeten zouden krijgen, en onze nieuwe bedden zijn zalig! Ik kan mijn benen zelfs strekken :D. Alleen de klamboe was een behoorlijk gedoe, omdat er geen balk was om deze aan op te hangen. Uiteindelijk heb ik met behulp van mijn waslijn, mijn pen en
twee houten balken een soort katrolsysteem ontwikkeld waarmee ik mijn klamboe zelfs op verschillende hoogtes kan installeren. Nergens voor nodig, maar ik ben trots op mijn toevallige handigheid.
-// Blijkbaar zijn twee van de kinderen van Joseph helemaal niet zijn kinderen. Joseph en Margaret hebben de twee jongens opgevangen nadat hun vader was overleden en hun moeder spoorloos was. -> Maakt dat ze 12kinderen hebben. HOE?

22 juli 16.48
De energie heeft me terug gevonden! De school bouwen ging vandaag bizar goed! We hebben de hele vloer plat gemaakt door stenen in de school te plaatsen die we in week één verzameld hadden en er vervolgens een laag grond overheen te gooien, die we verkregen hadden door te werken met het gereedschapsstuk waar de zeven dwergen ook altijd mee rond huppelen.
We hebben in het huisje geluncht en daarna heb ik Manuel helpen leren volleyballen.
In de namiddag zijn we naar Dol Dol Town gegaan om eten in te slaan; morgen zullen naar een grot gaan om daar de nacht door te brengen! Terug naar de wildernis.

24 juli 18.01
Zo, alles ingepakt. Maar eerst even een samenvatting van de afgelopen twee dagen;
Woensdag hebben we in de ochtenduren de school geverfd en in de middag werden we opgehaald door onze gids! Met onze backpack op de rug (met daarin een uitgebreide watervoorziening) hebben we een middag door de jungle gewandeld. Onze slaapplaats voor de nacht was een steen, met daarop een schuine steen die schutting gaf. Aan ongeveer 2/3de persoon. Aangezien we niet van losse lichaamsdelen houden hebben we van deze overdekking een kampvuurplaats gemaakt. Terwijl Margot brandhout verzamelde, was ik van plan te leren hoe je vuur maakt! Visl vies tegen toen onze huide gewoon een pakje lucifers bleek te hebben.
Als avondeten hadden we geroosterd brood, dat we wisten te roosteren op ons eigengemaakte creatieve takkenvlechtwerk. We sloten de avond goed af met oploschocolademelk!
Het slapen zelf was een hele andere belevenis. We sliepen in de buitenlucht op de stenen. Is opzich best wel hard, die stenen. Gelukkig was er boven ons een sterrenhemel die zoveel vallende sterren gaf, dat ik geen wensen meer kon verzinnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Kenia 2014 Thailand 2013

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 9473

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 15 December 2017

Internship India

23 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Ecuador

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

Keniattractief

28 Maart 2014 - 03 April 2014

Italië 2014

07 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Thailand 2013

Landen bezocht: