Uitstapje! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu Uitstapje! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu

Uitstapje!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Juli 2014 | Kenia, Nairobi

Zondag 6 juli 21.10: Gisteren hebben we ons na ons berguitstapje gewassen met een liter water, en 's avonds hebben we geprobeerd zelf te koken voor het gezin. De Spaanse hadden ingrediënten ingeslagen om tortillia's te maken. We hebben buiten gezamelijk de aardappeltjes en de uitjes gesneden. Heerlijk is dat je al je schillen op de grond mag laten vallen, want die worden meteen genuttigd door de geiten en kippen.
Daarna hebben we ons verplaatst naar de keuken waar de echte pret begon! Het 'fornuis' is een kampvuur met stenen en een mega pan. Daar hebben we 15 eieren en de aardappelen+uien ingegooid, maar na tien minuten lag alles in het vuur. No meal.

Vandaag zijn we naar de kerk geweest. Ik had me hier erg op verheugd, maar helaas was er door de Masai taal (die ik nog niet vloeiend beheers) weinig van de dienst te volgen. De liedjes en dansjes waren daarentegen heerlijk om naar te kijken, en ook hier is de sfeer van samenhang erg fijn.
In de rest van de middag heb ik me proberen te vermaken met het lezen van een Engels literatuurboek uit 1939. Ik moet en zal het uitkrijgen deze maand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Kenia 2014 Thailand 2013

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 9488

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 15 December 2017

Internship India

23 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Ecuador

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

Keniattractief

28 Maart 2014 - 03 April 2014

Italië 2014

07 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Thailand 2013

Landen bezocht: