Week 2 - || - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu Week 2 - || - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu

Week 2 - ||

Blijf op de hoogte en volg Lisette

18 Juli 2013 | Thailand, Umphang

Hello! Hier mijn tweede verslag van deze ongelofelijke reis! Na een warm ontbijt zijn we gelijk de jeep ingesprongen om opnieuw bananenbomen om te hakken en deze aan de olifanten te voeren. Na deze vermakende activiteit hebben we zelf wat gegeten, in front of alle olifanten, zodat we daarna helemaal klaar waren voor de hoofdactiviteit: olifanten wassen! Iedereen stond gereed in zwemkleding en de olifanten werden netjes in een rij naar de stromende rivier begeleidt, waarna wij volgden. Eenmaal gewend aan het koude water is het een geweldige ervaring om rond olifanten heen te zwemmen. Af en toe, als de olifant laag genoeg zat, kon je ook op het beestje klimmen en zijn/haar rug wassen. De fanatiekelingen onder ons hebben ook nog even op de olifant gestaan, waar een evenwichtsbalk qua evenwichtsgraad niet bij in de buurt kwam ;). Nadat de olifanten helemaal schoon geboend waren hebben we gewoon nog wat met de slurfdieren in het water rondgetroebeld. Dat geeft een relaxt gevoel, maar het is wel oppassen geblazen omdat de olifantenpoten niet te zien zijn is het bruine water. En je wilt geen tenentrapspel met een beest van 5000kg. We sloten de dag af met een bezoekje aan de 'seven eleven', een plaatselijke supermarkt.  Hier hebben we even wat inkopen gedaan voor het geval de rijst echt je neus uit komt ;).

Woensdags hebben we de olifanten even met rust gelaten en zijn we  6uur lang wezen raften! Met rubberbootjes geschikt voor 10 personen hebben hebben we dus even goed van de jungle kunnen genieten. Na een uurtje hebben we aangemeerd en werden we begeleidt naar een warmwaterbron! We hebben er even in mogen rondpoedelen en kunnen genieten van de bijzondere ervaring! Niet veel later zijn we opnieuw in het vaartuig gestapt en hebben we onze ogen uitgekeken. Er vliegen hier in Umphang ontzettend veel vlinders en libellen in de meest exotische kleuren! Verder zitten in het groen veel dieren verstopt met het lijf van een salamander en de kleur+grootte van een krokodil, ik noem ze krokomanders.
Na deze lange tocht hebben we op eigen initiatief een rondje hardgelopen (wow, je krijgt veel rare blikken dan!), en vervolgens een kijkje genomen in het kleine dorpje wat in de buurt ligt. Ze hebben hier magnums in de smaken strawberry-chocolate, cappuccino, truffel en brownie! Mjum!

Donderdag was echt de tofste dag tot nu toen! 'S ochtends hebben we opnieuw bananenbomen omgehakt. Na een week of 2 groeien er blijkbaar alweer nieuwe bomen uit, dus we vernielen geen natuur. De boomstronken hebben we vervolgens weer de jeep ingegooid en vervolgens aan de olifanten gevoerd. Hierna hebben we nog een ritje gemaakt op de rug van deze beesten, amazing! Als je op een olifant zit, dan neem je plaats bij zijn nek/schouders. Het leuke is dat als de olifant dan gaat lopen, en jij op de schouders zit, je bijzonder veel heen en weer wordt gedwongen. Oppassen geblazen!

Na een lunch zijn we opnieuw de auto ingestapt en na een uurtje rijden kwamen we bij de watervallen! Hier hebben we rond kunnen zwemmen, achter het vallende water een kijkje kunnen nemen, aan lianen kunnen rondslingeren zoals tarzan dat zo knap doet en kunnen cliffspringen! (Yolo)
Momenteel zit ik ons knusse houten huisje een boek te lezen en te luisteren naar de regen, want het is natuurlijk niet voor niets het regenseizoen! Groetjes uit het land van de glimlach! :)

• 18 Juli 2013 - 21:40

HENK:

Leuk geschrevcen, ik wist niet dat j daar talent voor hebt.

henk