Week 3 - einde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu Week 3 - einde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu

Week 3 - einde

Blijf op de hoogte en volg Lisette

29 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Sawasdee! Een nieuwe update vanaf dit bewoonde onbewoonde eiland!

Afgelopen zaterdag was compleet mijn dag! Het was 'adventure day', een ingeplande dag door mijn reisorganisatie. En adventure was het, want we begonnen met een stukje abseilen op 300+meter hoogte! Het is kei tof wanneer je bovenop een rots staat en over het halve eiland kan uitkijken. Nog kei toffer is dat je vast in een broekie over de klif van een rots kan stappen en naar beneden klimt, wauw! Adrealine kick! Dat was acticiteit 1!
Vervolgens zijn we in hetzelfde gebied gaan rotsklimmen. Het engste was misschien nog wel dat we elkaar moesten zekeren, en ik de enige was die daar ervaring in had. Waar we op school een hele les aan besteedde om de handelingen onder de knie te krijgen, besteedde we hier 2 minuten aan het leren zekeren. De handelingen werden voor gedaan en poef! je moest het maar kunnen.
De rots die we beklommen was wel te doen, dus daarna ben ik alleen met een begeleidster naar een andere rots gegaan die 'iets lastiger was'. Daar aangekomen bleek het een rots te zijn zonder uitstekels of iets, gewoon een stijle vlakke muur! Het was daarbij de bedoeling dat je alleen met je voeten ging klimmen. Je tenen hebben namelijk blijkbaar genoeg grip om aan kleine oneffenheden op de muur steun te vinden. Je vingers zijn veel te groot, dus je moest volledig vertrouwen op je benen en vrijwel zonder handen klimmen. Adrealine+ kick!
After het klimmen gingen we door naar de laatste en heftigste activiteit van de dag; cliff jumping! Met een speedboot zijn we rond het eiland gevaren naar een stel samenliggende rotsen. Daar waren 3 locaties om te springen; 3m hoogte, 9m hoogte en 12m hoogte! Bij 3m denk je: 'appeltje eitje!'. Bij 9m komt er al een slik als je naar beneden kijkt en bij 12m moet je niet meer nadenken over appels en slikken en moet je gewoon springen! Adrealine++ kick!
'S avonds hebben we lekker aan het strand gezeten met een coctail en de zee bestudeerd!
Zondag was relaxt, aan het strand genieten van ons oord.