Einde week 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu Einde week 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu

Einde week 2

Blijf op de hoogte en volg Lisette

21 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Hello Dutch people!
Even gauw een blog update vanuit Bangkok voordat ik zo naar Koh Toa ga!

Afgelopen vrijdag was onze laatste dag bij de olifanten. Dus 's ochtends snel de backpack weer efficiënt ingepakt (normaal een onmogelijke combinatie, maar dit maal was het écht snel én efficiënt) en aan de ontbijttafel gesprongen, pancakes!Vervolgens hebben we hetzelfde riedeltje als elke ochtend herhaalt door bananenbomen om te hakken en vervolgens de takken in de slurfjes te mikken. We hebben ons Umphang-verblijf uiteindelijk afgesloten met een laatste ritje op de olifant.

Om 1300uur hebben we onze jeep zo comfortabel als mogelijk was ingericht en begonnen we aan onze reis van 15uur. Na de jeep was de locale bus aan de beurt, wat nog een verassing bleek te hebben! Er waren veel meer kaarten dan zitplaatsen verkocht, dus alle mensen die geen stoel hadden bemachtigd, kregen een klein plastic krukje die ze in het gangpad moesten zitten (de arme schatten! 9 uur met je knieën opgevouwen en met als enige uitzicht de bezweette rug van de in slaapgevallen man voor je). Op het busstation in Bangkok aangekomen hebben we weer een taxi gepakt richting Koa San Road. We kwamen daar om 0400uur aan: precies de tijd dat alle party-hardies de club uit kwamen strompelen.  Niet veel later waren we bij het hotel, gewacht tot 0600uur om in te checken en daarna heerlijk languit gegaan!

Zaterdag zijn we de dag begonnen met een duik in het zwembad en een smoothie als ontbijt/lunch. 'S avonds zijn we met een groepje van 3 meiden naar de skybar geweest! Ge-wel-dig! Het is de hoogste skybar ter wereld en is gevestigd op de bovenste etage van een te luxe hotel. De dresscode: chique, geen slippers -> resulteerde in een leuk jurkje met de sneakers waar je lange afstanden op loopt eronder -> pure fashion! (Not).
Het voor gek lopen was het helemaal waard, want het uitzicht is onbeschrijfelijk! Het is een oceaan aan sprankelende lichtjes, terwijl je oo de achtergrond nog net een live band jazzmuziek hoort spelen. Mocht je ooit naar Bangkok gaan; sla de tempels over en bezoek dit hotel. Zelfs bij de wc wordt de kraan voor je open en dicht gedraaid.

Zondag was een dagje waarop nog niets gepland was. Pleun en ik hebben op internet even Bangkok gegoogled, en kwamen uit op een plaatselijke dierentuin :). Ik moet toegeven dat ik er niet veel van verwachtte, maar het tegendeel bleek waar te zijn. Ze hebben een totaal andere collectie aan dieren, ze zijn voornamelijk afkomstig uit Australië, Azië en Afrika. Toen we ons rondje gelopen hadden zijn we uitgekomen bij een zeehondenshow.  Een spetterende show met Thais commentaar!
Zo meteen gaan we op zoek naar een tentje om te eten en dan stappen we de bus/boot in naar Koh Toa! Adios people, see you later! :D

Liefs Lisette