Week 3 - deel | - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu Week 3 - deel | - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisette Kompagne - WaarBenJij.nu

Week 3 - deel |

Blijf op de hoogte en volg Lisette

26 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Goede ochtend/middag/avond(/nacht)! Een nieuw verslagje uit het zonnige Azië staat hier voor u gereed!
Afgelopen zondag was onze busreis naar Koh Tao. Ik dacht dat de vorige busreizen oncomfortabel waren, maar deze reis is de nieuwe nummer één! De bus zelf was vergelijkbaar met het voertuig waarin je 'vroeger' op schoolreisjes ging, maar mijn vrije plekje was gewoon een combinatie van ongelukjes. De rugleuning van mijn stoel was namelijk kapot, waardoor als ik leunde tegen de kussens ik gelijk bij de jongen achter me op schoot lag. Ik vond het te sneu voor de jongen achter me om hem er maar gewoon akkoord mee te laten gaan dat die deze reis zijn benen niet zou voelen, dus ik besloot voorover te gaan liggen. Het hoofdkussen van de stoel voor me was echter ook afgebroken en die botste bij elke heuvel op mijn hoofd. Het leuke van zo'n stoel is dat slapen er echt niet meer in zit, en je keiveel contact met de mensen om je heen krijgt. Zo zat er een Britse jongen achter me die trots was een echte computernerd te zijn en een meisje wat al een jaar lang reisde en daar over schreef voor haar werk (droomjob!?).
Hierna hebben we nog een boottocht gemaakt en begin van de middag kwamen we aan in een waarwerkelijk paradijs! Het heldere blauwe water lacht je toe, de schattige huisjes nodigen je uit en de zon, is de zon! We slapen hier in een aardig luxe kamertje met 2 bedden en een badkamertje, 10 minuten lopen bij de zee vandaan! We hebben hier dan ook gelijk misbruik van gemaakt en lekker geluierd op het strand.
In de avond hebben we kennis gemaakt met onze contactpersoon op Koh Tao, en die heeft ons toen mee uit eten genomen! :)

Dinsdags stonden we al vroeg klaar voor een snorkeltrip! Deze ging door de hoge golven helaas niet door, maar op Koh Tao is zo veel te zien dat alle vrije tijd welkom is. 'S avonds zijn we met 4 op 2 brommers gesprongen en zijn we naar het zuiden van het eiland gereden. Hier hebben we een uiterst gezellige bar gevonden, verstopt op een pier. Er waren vuurdansers, en met de zee letterlijk aan je voeten maakte een cocktail de avond compleet.

Woensdag was de dag waar het allemaal om draaide deze week: de Full Moon Party! Aangezien er 's nachts geen boten varen naar het partyeiland, werden we gedwongen om de nacht door te halen -> woensdag ochtend uitslaapochtend!Einde van de middag zijn we aangekomen op het buurteiland. Je kan zien dat het hele dorp naar deze fullmoonparty toe leeft, want alle winkels bestonden uit thema t-shirts en accessoires! We vonden ook glow-in-the-dark bodypaint, dus na het avondmaal zijn we 2 uur creatief bezig geweest met het elkaar bekliederen! De restauranteigenaar was vast blij met ons.Eenmaal klaar hebben we de menigte gevolgd en het strand gevonden! De eerste indruk was al onbeschrijfelijk!
Je ziet een overvolle lading aan mensen, mannen dansen met vuurballen, duizende dranktentjes en tientallen clubs. Eenmaal lopend kwamen we een mega groot brandend springtouw tegen waar mensen vrijwillig mochten touwtje springen! Na even toegekeken te hebben hadden Annemijn en ik besloten zelf ook maar een sprong te wagen (sorry mam), we waren niet voor een normaal feestje gekomen! Verder wandelend kwamen we nog veel meer riskante activiteiten tegen, maar gelukkig ook heel veel leuke mensen en clubs! We hebben ons dansend voortgeleefd die nacht en het was er één om niet te vergeten!

Donderdag was geen dag meer te noemen. Varen, slapen, eten, slapen -> dat is het enige wat ik er over kan vertellen. In de avond zijn we wel nog naar een restaurantje op de top een berg gaan eten.
Het restaurant betaalde onze taxi omdat het zo afgelegen lag, mooi meegenomen!! :). Het etentje was ter eren van de eerste persoon die onze groep verliet en doorreiste. Het was een mooie avond!

Vrijdags konden we de verloren snorkeltrip van dinsdag inhalen. We hebben vroeg ontbeten en werden vlak daarna van het strand afgehaald in een zogeheten 'long-tail-boot'; het typische bootje wat je je voorstelt bij Thailand. Langwerpig, schommelig en knus. We hebben op deze snorkeltrip bij 4 verschillende riffen gestopt zodat we met onze snorkelsets de onderwaterwereld ultimaal konden verkennen! De vissen hier zijn totaal niet mensenschuw, ze zwemmen gerust tegen je hoofd aan.
De laatste stop was op een schattig, klein naastgelegen eilandje. Het bestond uit 2 bergen, verbonden door een klein strandje. Het was mogelijk deze berg te beklimmen, dus dat hebben we maar even gedaan! Het uitzicht was schitterend! Zie foto's!!!!

Tot zo ver dit reisverslag! Ik heb een tal aan foto's op facebook kunnen plaatsen, schaam je niet me toe te voegen als we nog geen 'vrienden' zijn ;)! Groetjes, ik hoor graag van jullie! :D












  • 26 Juli 2013 - 14:22

    Ies:

    Lies, ik ben zo ontzettend jaloers op jou. Wat een ervaring! Hoelang blijf je nog?

    Kus Ies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Kenia 2014 Thailand 2013

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 9491

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 15 December 2017

Internship India

23 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Ecuador

27 Juni 2014 - 01 Augustus 2014

Keniattractief

28 Maart 2014 - 03 April 2014

Italië 2014

07 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Thailand 2013

Landen bezocht: